CEC Bank construiește un nou mediu de business mai flexibil, agil și receptiv, cu ajutorul cloud-ului Azure și al New Business Dimensions
Cu sediul în București, România, CEC Bank, bancă de stat, este instituția financiară cu cea mai lungă istorie din țară. Banca s-a reinventat cu succes de mai multe ori pentru a ține pasul cu vremurile, iar acum este una dintre cele mai recunoscute de pe piață. Recent, compania a depășit cu succes procese birocratice complicate și, cu ajutorul partenerului său New Business Dimensions, a adoptat Azure Cloud pentru fluidizarea și optimizarea comunicării, colaborării interne, conectivității și raportării. Acum, CEC Bank este pregătită să-și continue expansiunea, grație vitezei cu care poate lansa produse noi pe piață și servicii ușor de accesat de către clienți.
Fondată în 1864, CEC Bank este parte din istoria României. Controlată de stat, banca are la ora actuală cea mai extinsă rețea țeritorială din țară, cu peste 1000 de sucursale.
„Principala noastră provocare a fost vechea infrastructură care se baza aproape exclusiv pe operațiuni pe hârtie. Fiind o companie de stat, orice schimbări cu impact strategic, necesită interacțiuni complexe cu instituțiile publice care ne reglementează activitatea”, spune Eduard Bisceanu, Director Direcția Securitate Informațională și Administrarea Infrastructurii IT&C la CEC Bank.
În ciuda birocrației, banca a început să își actualizeze infrastructura pentru a eficientiza, în primul rând, comunicarea și colaborarea internă. Procesul a coincis din fericire cu o majorare de capital, aprobată de Comisia Europeană. Din cauza pandemiei de COVID-19, procesul de digitalizare al CEC Bank a fost ulterior accelerat pentru a se adapta noului standard de lucru de la distanță.
Obținerea sprijinului atât de necesar
„Am hotărât să lucrăm cu Microsoft și, partenerul Microsoft, New Business Dimensions, o decizie care a condus la rezultatele pozitive așteptate. În plus, trebuie subliniat că Microsoft are pregătite toate răspunsurile și resursele atunci când are de-a face cu procese birocratice, cum ar fi procesul aferent externalizării activităților în domeniul bancar, așa că toate solicitările noastre au fost aprobate rapid”, detaliază Bisceanu.
Banca a lansat Microsoft 365 într-un timp foarte scurt. „Înainte, nici nu ne puteam imagina organizarea ședintelor online, iar acum echipele noastre pot lucra de acasă. Instrumentele Microsoft 365 sunt utile și la îndemână pentru comunicarea și colaborarea internă”, adaugă Raluca Barbuneanu, Director adjunct Identitate și Comunicare Strategică la CEC Bank.
Pentru că lucrurile trebuiau să se miște rapid, CEC Bank a beneficiat și de suport extern. „Ni s-a alăturat un partener care ne-a sprijinit semnificativ pentru a deschide lumea cloud-ului pentru noi”, explică Bisceanu. „New Business Dimensions ne-a ajutat să implementăm o infrastructură solidă bazată pe Microsoft Azure, dar și servicii de securitate pentru o nouă platformă digitală dedicată întreprinderilor mici și mijlocii. De asemenea, platforma dedicată persoanelor fizice a fost și ea mutată în Azure. Am fost prima bancă din România care a avut o astfel de platformă dedicată înrolării 100% online a clienților persoane fizice, care acum este folosită și în sucursalele noastre. Cu noua infrastructură bazată pe Azure, atragerea de noi clienți se face 100% digital, timpul de lansare pe piață pentru noile produse este mai rapid, iar toate operațiunile se fac în siguranță și în mod privat”, adaugă el.
Operațiunile de business ale CEC Bank au fost, de asemenea, modernizate cu noul mod de operare în cloud. Pentru realizarea raportărilor, înainte filialele completau toate informațiile în tabele Excel, iar colectarea și procesarea informațiilor durau aproximativ trei săptămâni. „După trecerea în cloud-ul Azure și implementarea Power BI, informațiile sunt disponibile într-o singură zi”, spune Gabriel Pralea, Director Rețea la CEC Bank. „Oamenii noștri de vânzări pot lua acum decizii de afaceri mai bune, deoarece nu mai trebuie să aștepte date până la sfârșitul trimestrului. Și, desigur, calitatea datelor este la nivelul următor.”
Banca tocmai a început să-și folosească noua infrastructură, dar există planuri pentru îmbunătățirea continuă a suportului rețelei. Pentru echipa CEC Bank, un lucru clar este cât de indispensabil a fost Microsoft în acest proces. „Nu am fi reușit să facem aceste progrese digitale uriașe și să devenim competitivi pe piață într-o perioadă atât de scurtă fără să avem alături de noi Microsoft ”, spune Eduard Bisceanu. „Implicarea noastră în multiple proiecte alături de CEC Bank a creat o echipă comună foarte solidă care a ajutat la implementarea infrastructurii Azure cloud și a Power BI, oferind deschidere către noi extinderi”, concluzionează Emanuel Oana, Managing Partner la New Business Dimensions.
„Cu noua infrastructură bazată pe Azure, atragerea de noi clienți se face 100% digital, timpul de lansare pe piață pentru noile produse este mai rapid, iar toate operațiunile se fac în siguranță și în mod privat.” Eduard Bisceanu: Director Direcția Securitate Informațională și Administrarea Infrastructurii IT&C, CEC Bank
Recent Posts
- Raportarea DORA: O necesitate pentru reziliență și securitate
- Prima raportare CESOP în sistemul bancar
- Banca Națională a României anunță modificări semnificative pentru raportarea Rezervei Minime Obligatorii (RMO)
- FAN Courier a ales New Business Dimensions pentru implementarea unei soluții avansate de Data Warehouse și Raportare BI
- O nouă cerință de raportare BNR – Instituțiile de credit trebuie să transmită informații referitoare la creditele neperformante cesionate